Skip to content

Slik bruker du
Trykt i Norge-merket

Hvem kan benytte merket?

Som medlem av Grafisk Bransjeforening kan du alltid merke produktene dine med Trykt i Norge-logoen, så fremt kundene dine ønsker det selvsagt. Som godkjent medlem i Grafisk Bransjeforening har din bedrift sitt unike Trykt i Norge merke, der lisensnummeret en del av logoen. Her finner du retningslinjene for hvordan Trykt i Norge merket skal brukes. Vi anbefaler deg å bruke merket så ofte som mulig, da det understreker at bedriften din utelukkende leverer kvalitetstrykk. Ja til kortreiste trykksaker!

 

Hvordan får jeg tilgang på merket med lisensnummer?

Du får tilsendt trykkoriginaler og lisensnummer ved å sende en henvendelse til Kari Rømcke i Norsk Industri eller tryktinorge@fjuz.no

 

Retningslinjer for hvordan jeg bruker merket

Du får tildelt et unikt firesifret lisensnummer som alltid skal benyttes sammen med Trykt i Norge-logoen. De enkleste retningslinjene for å bruke merket er;

  • Merket skal fortrinnsvis trykkes i fire farger, men kan også trykkes i svart hvitt.
  • Det er utarbeidet en engelsk versjon av logoen, samt en liggende variant.

 

Hvor plasserer jeg merket?

  • Merket skal plasseres på baksiden av trykksaken. Alternativt kan det plasseres på side 2, sammen med opplysningene om trykkested.
  • For å sikre god synlighet og lesbarhet skal merket brukes med minimum 14 mm bredde i stående format, og 26 mm bredde i liggende format.

Her kan du lese mer om Trykt i Norge merket

File Size 2.69 MB
Downloads 60
File Size 293.01 KB
Downloads 31
File Size 2.74 MB
Downloads 31
File Size 452.57 KB
Downloads 19
File Size 12.59 MB
Downloads 24
File Size 1.64 MB
Downloads 28