Nå har flesteparten forhåpentligvis fått i havn de siste store oppdragene før jul, og begynt å ta det litt roligere mot høytiden som venter oss. Husk å fremsnakke Trykt i Norge når du kan, hele året.
Trykt i Norge-året har vært fint. Merket blir sakte, men sikkert mer kjent.
Naturlig nok har flere medlemmer vært involvert i utviklingen av hvordan Trykt i Norge skal se ut og kommuniseres. Nytt av året er en satsing på å engasjere medlemmene på en annen måte enn før. For å gjøre folk bedre kjent med merket, er det viktig at alle som kan fremsnakker kvalitetsmerket vårt Trykt i Norge.
En grep som er gjort, er å samle ansatte fra medlemsbedrifter i en gruppe på Facebook. Er du ikke med i fellesskapet? Bli med!
Vekst
Nye medlemmer har kommet til. Da Prenta startet opp i Tønsberg i sommer, gikk det ikke lang tid før medlemskapet var i boks. Daniel Svinsholt Hauksson har vært i gamet i en del år, og har gjennom tidene opparbeidet seg kontakter og et godt nettverk. Det gjorde det nye firmaet leveringsdyktige fra dag 1.
– Hvorfor ønsket dere å bli medlem, Daniel?
– Vi meldte oss først og fremst inn for det gode nettverket. Trykt i Norge-merket er helt klart en fin bonus på medlemskapet. Siden Prenta er opptatt av norsk produksjon, er dette noe vi ønsker å heie frem til våre kunder.
– Det å ha gode, norske produsenter som leverer høy kvalitet, og kan snu seg rundt for å finne løsninger, er mye mer gøy enn å selge «billige» trykksaker fra utenlandske produsenter. Vi er opptatt av å samarbeide med norske leverandører, sier Hauksson, som til nå har én kollega med på laget. Bedriften leverer kampanjer, markedsmateriell og fysisk profilering til sine kunder.
– Prenta har lange tradisjoner fra grafisk bransje og brenner for fysiske produkter med trykk, produsert i Norge.
Sponsor i VM
Da VM i Fischer-sjakk gikk av stabelen på Island i slutten av oktober, var Trykt i Norge en av sponsorene. Merket ble eksponert som bakgrunnselement på NRK, VG og andre medier.
Dette var en ny måte for foreningen å promotere og publisere budskapet på, og det er grunn for å tro at dette gav dette merket en god markedsføring.
Gjør stas på kunder
Ambassadørkampanjen skal bidra til å få frem hvorfor våre kunder velger å bruke Trykt i Norge-merket på sine trykksaker. Hittil har LO Media fått diplom og fin omtale i egne kanaler. Neste kandidat er i havn, og vil bli kunngjort så snart som mulig. Har du en god kandidat? Ikke nøl med å ta kontakt.
Det var litt om året som har gått. Vi ønsker alle våre medlemmer og samarbeidspartnere en riktig god jul. Vi snakkes i 2023!