Skip to content

En veiviser til å fremme kortreiste trykksaker i egne kanaler.

Sammen kan vi bidra til at flere får øynene opp for fordelene med å produsere og kjøpe norske trykksaker. Som medlem står du fritt til å bruke Trykt i Norge-merket og markedsføre konseptet i egne kanaler. Retningslinjene for bruk av merket finner du her  

Vi oppfordrer alle til å fremsnakke Trykt i Norge overfor nåværende og potensielle kunder. Sammen skal vi jobbe for å sikre norske arbeidsplasser og ta tilbake oppdrag som sendes til utlandet. Under har vi laget en liten guide til hvordan du kan markedsføre Trykt i Norge på egne nettsider og i sosiale medier.

Men først, hvorfor skal du markedsføre
Trykt i Norge?

  • Du viser at bedriften lager kvalitetsprodukter med hjerte for faget.
  • Du bidrar til å verne om den norske trykkeribransjen.
  • Du viser at du tar kvalitet og kundeservice på alvor.
  • Du viser at kortreiste produkter er bedre for miljøet.

Hvorfor kundene dine bruke
Trykt i Norge?

Fra 1988 til 2018 mer enn doblet importen av trykkeritjenester seg –  fra i underkant av to milliarder til i overkant av fire milliarder kroner. Å kjøpe grafiske tjenester av din bedrift er dermed et verdifullt bidrag til det lokale næringslivet. Ikke minst er kortreiste produkter bedre for miljøet. Ved å oppfordre kundene dine til å merke trykksaker med Trykt i Norge, bidrar du til at flere får øynene opp for fordelene.

Snakk med kundene om at de:

  • Bidrar til å skape og beholde lokale arbeidsplasser.
  • Slipper geografiske eller språklige utfordringer og misforståelser.
  • Viser at de setter pris på godt norsk håndverk.
  • Velger kortreist med omtanke for miljøet.
Trykt i Norge fremsnakk

Trykt i Norge på nett

Her er et forslag til hvordan dere kan omtalte Trykt i Norge på egne nettsider:

Vær bevisst. Velg lokalt. Velg Trykt i Norge.

Vi er en Trykt i Norge-bedrift som lager produkter med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet. I likhet med andre grafiske bedrifter rundt om i landet, konkurrerer vi mot en omfattende import av trykkeritjenester. Ved å kjøpe grafiske tjenester av oss, bidrar du til å skape og holde liv i lokale arbeidsplasser.

Nå tilbyr vi alle kunder å merke produktene sine med Trykt i Norge-logoen. Vis kunder og ansatte at dere setter pris på godt norsk håndverk og tar samfunns- og miljøansvar ved å velge kortreiste produkter. Det er viktigere enn noen gang.

Lurer du på noe om Trykt i Norge? Kontakt oss gjerne.

Fremsnakk Trykt i Norge i sosiale medier

Trykt i Norge i sosiale medier

 I sosiale medier, som på Facebook og Instagram, er det korte, enkle og engasjerende budskap som fungerer best. Tenk på hvem følgerne dine er og hvordan du ville snakket til dem ansikt til ansikt.

Her er noen tips å lage gode SOME-poster:

  • Skriv kort.
  • Vær personlig. I sosiale medier er det naturlig å bruke “du, vi, oss”.
  • Still spørsmål. Det øker sannsynligheten for at folk stopper opp.
  • Bruk emojies, men ikke overdriv.
  • Oppfordre folk til å utføre en konkret handling (Fortell oss hva du synes i kommentarfeltet, del gjerne hvis dette engasjerer deg)

Her er noen forslag til posttekster dere kan bruke:

Det er viktigere enn noen gang å velge kortreiste produkter 🙌  Som kunde av oss, bidrar du til å holde liv i lokale arbeidsplasser. Tusen takk 💚

Visste du at norske trykkerier konkurrerer mot en import av trykkeritjenester til en verdi av rundt 4 milliarder? 😮  Vær bevisst. Velg lokalt. Velg Trykt i Norge.

Å velge et lokalt trykkeri har mange fordeler 💡  Du sikrer norske arbeidsplasser og sparer miljøet ved å velge kortreist. Ikke minst kan du være trygg på at vi virkelig kan faget 😌

Visste du at vi tilbyr kundene våre å merke sine produkter med Trykt i Norge? Det er et kvalitetsstempel som viser kunder og ansatte at dere verdsetter godt håndverk og tar samfunns- og miljøansvar ved å velge kortreist 🌱