Skip to content

TRYKT I NORGE
- et kvalitetsstempel

Visste du at norske leverandører konkurrerer med en omfattende import av trykkeritjenester? Vi snakker om en samlet verdi på over fire milliarder kroner. Å velge et norsk trykkeri når du kjøper grafiske tjenester som kvalifiserer for å bruke Trykt i Norge merket er et verdifullt bidrag til ditt lokale næringsliv.

Trykt i Norge er et merke som viser at en trykksak er laget i Norge av et norsk trykkeri, av en seriøs bedrift med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet. Merket symboliserer stoltheten ved å produsere og benytte norsk kvalitetstrykk.

En skikkelig digg suksess

Fagtrykk er blant trykkeriene som har lykkes med å vinne tilbake jobber fra utlandet. «Trykt i Norge er en viktig motivator», sier daglig leder Ole Strand.

Trykt i Trøndelag

Fagtrykk er blant trykkeriene som har lykkes med å vinne tilbake jobber fra utlandet. «Trykt i Norge er en viktig motivator», sier daglig leder Ole Strand.

Mannen bak Postgirobygget, Arne Hurlen og filmskaper Sven-Erik Knoff trykker boken sin i Norge

Låtskriver Arne Hurlen og filmskaper og fotograf Sven-Erik Knoff valgte norsk trykkeri da boken «Reiser i Innland» skulle trykkes.

Om merket

Konseptet Trykt i Norge er utviklet av Grafisk Bransjeforening i samarbeid med Norsk Grafisk Leverandørforening.  Selve logoen er inspirert av rosemaling, en stolt norsk tradisjon med røtter tilbake til 1700-tallet. I designet møter fortid fremtid, og det tradisjonelle flettes sammen med moderne elementer.

Slik bruker du merket

Som medlem i Trykt i Norge får du tildelt et unikt firesifret lisensnummer. Dette nummeret skal alltid brukes sammen med Trykt i Norge-merket. Her kan du lese mer om hvordan merket og lisensnummeret bør plasseres på en trykksak av ditt trykkeri.